mta2scm to narzędzie online mojego autorstwa wykonane specjalnie dla GTA Mods ZONE.
Przygotowywanie aktorów, obiektów czy pojazdów do skryptów SCM potrafi być czasochłonne. Mając do dyspozycji np. tylko Sanny Buildera trzeba szukać w grze lokacji, odczytywać w programie współrzędne i wstawić je do odpowiedniej funkcji, wcześniej szukając jeszcze identyfikatorów modeli.
Z pomocą przychodzi mta2scm. W edytorze map MTA można w prosty i szybki sposób ustawić dowolną liczbę postaci, obiektów i pojazdów. Przy pomocy wspomnianego narzędzia można skonwertować zapisaną mapę w MTA do gotowego kodu SCM zawierającego wszystkie niezbędne elementy - ładowanie modeli, tworzenie aktorów, obiektów, pojazdów oraz ustawienie ich rotacji, a także przypisanie do odpowiednich interiorów.
Poniżej filmik przedstawiający cały proces:
Planowane jest rozszerzenie mta2scm o dodatkową funkcjonalność, a swoje propozycje możecie pisać w komentarzach, bądź na forum.
Pliki są przetwarzane i usuwane z katalogu tymczasowego. Ale jeżeli chcesz, to dopiszę informacje, że mapy nie będą nigdzie publikowane, ani przekazywane.
A jak przerabiałeś ten swój skrypt? Czy to sam w całości pisałeś bez użycia konwertera? Problem polega na tym, że MTA ustawia współrzędne w formie liczb całkowitych, jeżeli ustawisz coś dokładnie w takim miejscu. W przypadku kombajnu jest to współrzędna Y:
Kod:
10@ = Car.Create(#COMBINE, 2600.5, -1675, 2.9)
Wystarczy zmienić -1675 na -1675.0 i będzie działać. W moim konwerterze takie współrzędne są automatycznie naprawiane.
Sabaru, ja zrobiłem takie coś, najpierw napisalem STARTER.cs a potem OBIEKTY.cm i w starterze uruchomilem OBIEKTY.cm i działa bez problemów, a mam od h... obiektów :).
Tzn. mi działa tylko po wczytaniu gry bo jak wezmę nową to mam crasha, widocznie gdzieś mam błąd.
MarkG trzymaj
Kod:
// This file was decompiled using sascm.ini published by Seemann (http://sannybuilder.com/files/SASCM.rar) on 13.10.2007
Fajna sprawa z tym edytorem. Jedyną wadę jaką na razie zauważyłem to że jest problem z tymi zmiennymi bo można dać w cleo tylko max 33. Chyba że można to jakoś naprawić inaczej.
OK już wszystko bez problemów, gra działała gdy wczytałem grę...
Wystarczyło usunąć PEDy bo zrobiłem własnego, który się też tam respił :).
Wszystko działa pięknie bez zarzutów, jedynie czasami pojazdy nie działają bo widocznie w MTA mają inne ID albo nie wiem, po prostu niektóre się nie pojawiają.
Ymmm jak dodalem w .cm i dodalem do startera w .cs to mam dziwnego crasha, nie wyskakuje zaden blad, po prostu wywala do desktopu.
Czy moze inaczej go skompilowac? Bo wyskakuje blad thread 33.......